Python ile skorlu taş, kâğıt, makas oyunu

Bu başlıkta taş, kağıt, makas oyunu yapacağız. Oyunda biz seçim yaptıktan sonra bilgisayar da rastgele bir seçim yapacak ve kazanan +1 skor alacak. Oyunda 5 skoruna ulaşan kazanmış olacak. Bunun için “senin_skorun” ve “bilg_skor” isimli iki adet değişken tanımladık ve bunların başlangıç değerlerini sıfır yaptık.
Tüm bunlardan önce ilk olarak random modülünü programa çağırıyoruz. Bunun sebebi “random.choice” metodunu kullanarak bilgisayara rastgele seçim yaptırmaktır. Kodlarda “taş,kağıt,makas” şeklinde “secenek” isimli bir liste tanımladıktan sonra her bir kelimeye sayı ataması yapıyoruz. Bu şekilde “secenek” isimli listeden random.choice yardımıyla rastgele seçim yapılmasını sağlıyoruz. Kodlarımız aşağıda yer almaktadır.

Bunun yanı sıra tekrarlayan bazı kodları fonksiyon içine alarak daha temiz bir görüntü elde edebiliriz. Bunun içi iki adet fonksiyon tanımlıyoruz. Ayrıca “modülünü” import ederek “sys.exit” metodu yardımıyla programdan çıkabiliriz